Błonnik pokarmowy to nie śmieć ale potrzebny składnik diety

Czerwiec 18th, 2017

Włóknik pokarmowy formułuje się jako pochodzące od roślin węglowodany złożone jak też ligniny, wytrzymałe na działanie enzymów hydrolitycznych jelita ludzi. włóknik rozwija się też jako obecne w pożywieniu polisacharydowe komponenty organizmów roślinnych nie ulegające rozpuszczaniu jak też absorpcji z jelita cienkiego, a które mogą być częściowo lub w pełni rozkładane mikrobiologicznie w okrężnicy. W skład błonnika wchodzą: celuloza i hemiceluloza, pektyny, jak również ligniny. Jest tedy włóknik elementem zawiłym. Prowianty zawierające dużo błonnika są naturalnie opływające w natłok związków generowanych przez organizmy roślinne, takich jak sterole roślinne, proteiny, krzemiany, kwas fitynowy i ponadto witaminki. Do błonnika pokarmowego zaliczać również można oporną skrobię, jaka wydziela się w toku procesów technologicznych (takich jak gotowanie jarzyn względnie również wytwarzanie płatków śniadaniowych). W posiłkach są występują dwa podstawowe typy włóknika - jeden jest nierozpuszczalny, a drugi jest rozpuszczalny. Zjawiska fermentacyjne i gnilne spełniane przez mikroby jelitowe transformują błonnik na pojedyncze substancje: cukry, aminokwasy, zaś w dalszych poziomach też na lipidowe krótkołańcuchowe kwasy, np. masłowy, mlekowy, octowy, jak również gazy jelitowe (np. metan, siarkowodór). Wyliczone lipidy, spełniają wartościowe funkcję w okrężnicy (błonie śluzowej) i w kompletnym systemie. Są one pochłaniane przez nabłonek jelitowy oraz użytkowane między innymi do generowania energii użytecznej dla komórek (w formie ATP). Przybycie omawianego w tym artykule czynnika do jelita grubego wywiera wpływ zasadniczy na zbiór drobnoustrojów w nadmienionym usytuowaniu. Modyfikacjom może podlegać zarówno kompilacja rodzajowy bakterii jak i skład generowanych przez owe mikroby metabolitów. Okrężnica to niezwykle złożony środowisko, w którym zbiorowo zamieszkują przeróżne rodzaje drobnoustrój, zarówno dogodne dla ciała jak też takie wrogie. Rozpuszczalna partia pokarmowego włóknika to prebiotyk. Innymi słowy jest to element, który potęguje proliferację a także witalność (nieodzownych) mikrobów jelitowych, zaś przez niezbędną metamorfozę zbioru mikroflory umie on wywierać oddziaływanie na polepszenie stopnia zdrowia. Bakteriocydy wysyłane przez te pozytywne mikroorganizm powstrzymują powielanie mikroorganizm negatywnych. Poza pracą osłonową przed prawdopodobnymi patogenami, pomocne mikroorganizm rozbudzają schemat immunologiczny organizmu połączony z jelitami. Mikroby jelitowe korzystnie wpływają na organizm jeszcze przez to, że robią witaminy.

Do licha i trochę analiz uniwersyteckich pokazało, że dojadanie posiłków bogatych we błonnik zawęża ryzyko, że człowiek zachoruje na raka okrężnicy. Korelacja pomiędzy tym co zjadamy podczas codziennych posiłków i zagrożeniem, iż rozwinie się nowotwór jelita grubego nie jest jasna. Niemniej oświadcza się, że spożywanie stosunkowo obfitych ilości błonnika minimalizuje niebezpieczeństwo mutacji neoplastycznych w jelicie dużym. Obronne wywieranie włóknika przeprowadza się się najprawdopodobniej przez kilka aparatów. Obecność błonnika owocuje rozwój pojemności zawartości jelit, co powoduje do rozcieńczenia drobinek rakotwórczych Dochodzi także do zwiększenia przelewania się jelitowej zawartości co skraca period wystawienia komórek na ujęte w niej niekorzystne związki. Mikroorganizmy jelita grubego zdolne są do transformacji kwasów żółciowych do drugorzędnych kwasów żółciowych, związków rozpatrywanych za aktywatory transformacji. Zaadsorbowanie tych pierwszych przez błonnik zapobiega owej transformacji i też działa ochronnie przed kancerogenezą. Niedyspozycje zespołu sercowo-naczyniowego (miażdżyca, choroba niedokrwienna miokardium, udar mózgu) konstytuują prawdziwy problem daleko rozwiniętych społeczeństw. Stosowne dożywianie się nader wydajnie dopomaga w prewencji tych schorzeń. Plony różnorakich eksperymentów zapewniają, że posiłki obfita w włóknik zmniejsza prawdopodobieństwo postępu dysfunkcji aparatu krążenia. Zapewne jest to nakazane tym, że w układzie pokarmowym składowe błonnika adsorbują cholesterol oraz następne tłuszcze. Zmniejsza to udział cholesterolu jak również lipoprotein typu LDL we krwi. Również cukrzyca jest kwalifikowana do schorzeń cywilizacyjnych. Błonnik wykazuje przydatne funkcjonowanie także w incydencie takiej dysfunkcji - zmniejsza ukazywanie się stanów hiperglikemicznych i hipoglikemicznych. Prawdopodobnie dzieje się tak w efekcie tego, że osłabia on kontakt polisacharydów z pożywienia z enzymami trawiennymi, co ogranicza ich rozkład do monosacharydów. Efektem tegoż jest redukcja zarówno poposiłkowego koncentracji cukru we krwi, jak również sekrecji insuliny. Stosowanie solidnej racji włóknika potrafi mieć niekiedy nieodpowiednie uzyski szczególnie przy koegzystencji pewnych patologii. Może to być zjednoczone z niezdrowym ułożeniem w diecie roślin mających włóknik połykaniem za dużej jego ilości, a też marnym układem grupie rozpuszczalnej oraz nierozpuszczalnej. Za efekty niepożądane prawdopodobnie odpowiedzialna jest przede wszystkim nierozpuszczalna partia włóknika. U poniektórych homo sapiens prowianty obfitujące w błonnik nierozpuszczalny potrafią powodować do zalegania kału w okrężnicy (jak też nareszcie do obstrukcji). Błonnik nierozpuszczalny upośledza absorbowanie wielu różnorodnych związków między innymi biopierwiastków (np. jonów Fe2+, Zn2+), lub w podobny sposób witamin i dodatkowo farmaceutyków. Efektem może być na przykład. niedobór magnezu - jedna z win uszkodzeń działalności układu sercowo-naczyniowego. Rozsupłaniem wymienionych ambarasów ma możliwość być powiększanie diety w witaminy a także biopierwiastki. Żywność bogata w omawiany element jest w zasadzie przeciwwskazana u pacjentów z schorzenie aparatu kostnego, z anemią oraz niektórymi niedyspozycjami systemu pokarmowego (np. zapalenie dróg żółciowych, trzustki, żołądka). Doza błonnika jaką człowiek zjada w ciągu doby, powinna być uregulowana do specyficznych potrzeb.

Witaj, świecie!

Czerwiec 17th, 2017

Witaj w WordPressie. To jest Twój pierwszy wpis. Zmodyfikuj go lub usuń, a następnie rozpocznij blogowanie!